Uw verpakkingsdesign verdient aandacht

Een verpakkingsdesign is belangrijk bij de aankoop van een product. Wanneer een product een mooie verpakking heeft, zijn mensen eerder geneigd om een bepaalde aankoop te doen. Bij boeken zeggen ze vaak in het Engels ‘Don’t judge a book by i’ts cover’, maar uit studies blijkt dat het visuele aspect van de verpakking juist doorslaggevend is.

Hieronder volgen vijf mooie verpakkingen die zeker bijdragen aan het verkopen of het verhogen van de verwachtingswaarde van een product.

 

Nummer 1: ‘I’m the one you’ve been waiting for’

De verpakking van de HTC One was op zichzelf niet zo spannend. Een wit vierkant doosje met een afbeelding van de telefoon. De HTC one is al enige tijd uit, maar zij hebben bij het openen van de verpakking een zeer slimme zet toegevoegd. In plaats van het standaard ‘folie’ om het scherm te beschermen, heeft HTC een folie met de opdruk ‘I’m the ONE you’ve been waiting for’. Een simpele, maar zeer sterke tekst die er voor zorgt dat je nog meer zin hebt om de telefoon uit te proberen.

verpakkingsdesign

 

Nummer 2: Trojaans paard

DHL heeft enige tijd geleden een erg slimme truc uitgehaald. Zij verstuurden via andere vervoerders zoals TNT en UPS verpakkingen met een speciale coating. In de koude vrachtwagen was het pakket zwart, maar zodra het pakket uit de koeling kwam werd de ware aard van het pakket zichtbaar. De tekst ‘DHL IS FASTER’ verscheen en de vervoerders bleven radeloos achter.

DHL verpakking

 

Nummer 3: Waterhorloges

Een goede en slimme verpakking zegt net als een foto vaak meer dan 1.000 woorden. Festina heeft aan een enkele regel tekst genoeg; “engineered for water”. Wat je precies ziet? Een horloge in een zak met water. Deze verpakking is precies gemaakt waar hij voor bedoeld is. Laten zien dat het horloge waterdicht is.

Horloge verpakking

 

Nummer 4: Grolsch Shadow card

Een koud biertje is natuurlijk altijd fijn op het terras. Maar wanneer het 30 graden is kan je biertje al snel warm worden in de knallende zon. Speciaal voor dit probleem is de ShadowCard bedacht. Hierdoor staat het biertje altijd in de schaduw, zodat deze extra lang koel blijft.

Grolsch shadow verpakking

 

Nummer 5: New York Spaghetti

Of je spaghetti nu wel of niet lekker vindt, de onderstaande verkapping is in ieder geval erg leuk bedacht. Een slimme student heeft deze spaghetti verpakking bedacht, die na het openen een heuse Empire State Building weergeeft. De onderkant van de verpakking zorgt ervoor dat de spaghetti omhoog gedrukt wordt. Een bijzondere promotie van zowel spaghetti als New York!

 

Spaghetti verpakking