Bedrukte verzenddoos biedt kansen

Een bedrukte verzenddoos is net zo belangrijk als een bedrukte tas. Wie rondkijkt in de gemiddelde winkelstraat, ziet de vele verschillende tassen die mensen bij zich meedragen. Geen enkele is zonder opdruk. Ze dragen de naam van een bepaalde winkel of merk. Zonder dat mensen er bewust over nadenken maken zij reclame met hun net aangeschafte goederen en laten aan andere mensen zien waar zij geslaagd zijn voor hun aankoop.

bedrukte verzenddoos met logo full color

Deze herkenbaarheid tijdens het winkelen in de straat wordt steeds belangrijker bij het online winkelen en de pakketbezorging. De meeste dozen die door de brievenbus komen zijn slechts bedrukt met een adres sticker. Het bruine karton straalt niets uit.

Voordelen bedrukte verzenddoos op maat
Een bedrukte verzenddoos biedt veel voordelen. Het is een uitstekende reclamemogelijkheid. Opvallen tussen de bruine pakketjes wordt steeds belangrijker. Bol.com doet het al jaren, met hun wit met blauw herkenbare dozen. Het kan ook minder opvallend. Met een duidelijk logo gedrukt op de doos zullen mensen het bedrijf sneller herkennen en onthouden.

De gedachte achter herkenbaarheid is de identificatie die mensen met uw merk en of bedrijf ontwikkelen. Die identificatie kan alleen maar in uw voordeel uitpakken: een positieve identificatie zal zorgen voor meer orders en het positieve gevoel door de mooie verpakking zal de kans op retouren verminderen.

Uit onderzoek is gebleken dat een passende doos door de consument gewaardeerd wordt en een veel te grote doos juist ergenis oproept, mede vanwege de verspilling en het negatieve milieueffect. Zorg er daarom voor dat de verzenddoos zo passend mogelijk is.

Het lijkt een uitkomst voor iedereen, maar er zijn ook producten die beter in een anonieme bruine doos verstuurd kunnen worden. Waardevolle producten vragen om onopvallende verzendverpakkingen van hoge kwaliteit ter bescherming en voorkoming van diefstal. Het gebruik van een goed passende maar anonieme omdoos met daarin een mooie productverpakking kan de uitstraling van het merk en het product versterken.

Die uitzondering daar gelaten, is een mooie en passende verzendverpakking een goede marketing kans om uw bedrijf op een positieve manier op de kaart te zetten bij uw gebruikers.

Kijk op de pagina verzenddozen en pakjes voor de mogelijkheden die wij bieden om uw bedrukte verzenddoos op maat te leveren.

 

Bedrukte verzenddozen of postdozen geven uw zending een duidelijke herkenbaarheid op het moment dat de doos bij de klant binnenkomt. Daardoor wordt het positieve gevoel over het produkt en de bestelling versterkt en de kans op retouren vermindert.

Brievenbusdoosje of brievenbuspakje

Indien de verzenddoos door de brievenbus kan, wordt het een brievenbusdoosje of brievenbuspakje genoemd. Daarvoor moet het formaat kleiner zijn dan 38 x 26,5 x 3,2 cm en mag het doosje maximaal 2 kg wegen.

Lage portokosten brievenbusdozen

De grote voordelen van brievenbusdozen zijn de lage portokosten en de klant hoeft niet thuis te zijn om de zending in ontvangst te nemen. Kijk voor meer info en de verzendtarieven op: www.postnl.nl/zakelijk/post/brievenbuspakje

Kijk op de pagina verzenddozen en pakjes voor de mogelijkheden die wij bieden om uw bedrukte verzenddoos op maat te leveren.